Vanliga frågor och svar

Här hittar du vanliga frågor och svar om vår app ALD ProFleet. Hittar du inte din fråga nedan får du gärna ringa oss på 08-501 122 20 så hjälper vi dig.

 

Vad händer om det saknas täckning och GPS-signaler försvinner? 

Resan spåras med hjälp av GPS-signaler och slutar detta att fungera kan inte spårningen fortsätta. Föraren kan du alltid korrigera resan i efterhand i My ALD om det t.ex. blev fel totalt antal km eller annat som de önskar ändra. 


Måste appen hela tiden vara på för att fungera? 

Nej, appen fungerar och spårar resor både i förgrunden, bakgrunden och stängd. 

 

Spårningen startar inte alltid vid min startadress, vad beror det på? 

Ibland tar det upp till 20 sekunder innan spårningen startar och därför kan du ha gatan bredvid din riktiga startadress som din registrerade startadress. 

 

Vad händer när jag byter bil? 

Du behöver inte göra något när du byter bil. Du kan fortsätta använda appen som vanligt och din nya bil kommer att dyka upp i appen. 

 

En del av den spårade resan är privat, hur delar jag upp den? 

Du kan ändra resor direkt i My ALD vid behov. Där kan du bland annat korrigera start- eller slutadress samt totalt antal kilometer. Tänk på att även korrigera eventuella trängselskatter för den aktuella dagen. 

 

Vad händer när jag lämnar tillbaka min bil? 

Ditt konto är aktivt så länge du har ett aktivt kontrakt hos oss. När din bil är avslutad kommer också ditt kontrakt att avslutas. Du kan även när som helst radera ditt konto under kontoinställningar. 

RING OSS!
08-501 122 00